Algemene voorwaarden De Healer academy

Voor het laatst gewijzigd op 15 april 2024

Artikel 1 Definities

1.1 Opdrachtnemer is De Healer Academy (eenmanszaak), gevestigd aan de Herengracht 213 2 in Amsterdam, geregistreerd in het Handelsregister bij de Kamer van Koophandel onder nummer 34227503, hierna wij/ons/onze.
1.2 Opdrachtgever is de partij die aan ons een opdracht heeft verstrekt, hierna jij/je/jou(w).
1.3 Met partijen/zij/haar bedoelen wij opdrachtgever en opdrachtnemer samen.
1.4 Schriftelijk betekent ook per e-mail.
1.5 In deze algemene voorwaarden maken wij waar nodig onderscheid tussen opdrachtgevers handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf (hierna: ondernemers) en consumenten.
1.6 De Healer Academy is een ondernemersopleiding en expliciet bedoeld voor (toekomstige) ondernemers. Ons andere aanbod is zowel voor consumenten als voor ondernemers geschikt.

Artikel 2 Toepasselijkheid

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op onze online aanbiedingen, offertes en overeenkomsten. Afwijkende afspraken gelden alleen als partijen deze schriftelijk hebben vastgelegd.
2.2 Wij mogen onze algemene voorwaarden op elk moment wijzigen. Wij zullen jou vooraf informeren en de gewijzigde algemene voorwaarden toesturen. Als je een consument bent en de wijziging nadelig voor je is, kun je de overeenkomst schriftelijk ontbinden binnen twee weken nadat wij je hebben geïnformeerd.
2.3 Als een bepaling in de algemene voorwaarden of de overeenkomst geheel of gedeeltelijk nietig is of vernietigd wordt, dan blijven de overige bepalingen volledig van toepassing. In dat geval zullen partijen in goed overleg afspreken hoe zij verder gaan, waarbij zij, voor zover mogelijk, het oorspronkelijke doel en de strekking van de betreffende bepaling in acht zullen nemen.
2.4 Als er onduidelijkheid is over de interpretatie van een bepaling in deze algemene voorwaarden of als zich een situatie voordoet die hierin niet is geregeld, zullen partijen in goed overleg bepalen hoe zij verder gaan.
2.5 Ook als wij niet altijd strikte naleving van deze voorwaarden eisen, betekent dat niet dat de bepalingen niet van toepassing zijn of dat wij het recht verliezen om naleving te verlangen.

Artikel 3 Aanbod

3.1 Algemene informatie over de inhoud, duur en prijs van onze dienstverlening is te vinden op onze website en in de bevestigingsmail die je van ons hebt ontvangen.
3.2 Ons aanbod is vrijblijvend en kan door ons worden aangepast.
3.3 De overeenkomst tussen partijen komt tot stand door onze schriftelijke bevestiging van jouw aanmelding.
3.4 Wij zijn niet gebonden aan ons aanbod als je redelijkerwijs had kunnen begrijpen dat het aanbod of een onderdeel daarvan een kennelijke vergissing of verschrijving bevatte.

Artikel 4 Duur en (tussentijdse) beëindiging

4.1 De duur van onze dienstverlening is in principe voor bepaalde tijd, tenzij partijen schriftelijk andere afspraken maken.

Toegang online omgeving
4.2 Als de afgenomen dienst tevens toegang tot onze online omgeving inhoudt, dan krijg je toegang voor de duur van de overeenkomst of zoveel langer als wij met jou hebben afgesproken. Hieraan is ook de toegangsperiode voor de bijbehorende besloten Facebook-groep gebonden.

Tussentijdse opzegging consumenten
4.3 Consumenten kunnen de overeenkomst, niet zijnde een abonnement, tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van twee maanden.

Tussentijdse opzegging ondernemers
4.4 Ondernemers kunnen de overeenkomst niet tussentijds opzeggen. Partijen kunnen in bijzondere omstandigheden met wederzijds goedvinden andere afspraken maken.

Healer Academy
4.5 In geval van De Healer Academy kunnen partijen na elk afgerond lesjaar jouw deelname evalueren. Deze evaluatie kan leiden tot een tussentijdse beëindiging na het eerste jaar. In dat geval ben je voor het eerste jaar een vergoeding verschuldigd van 2/3 van de totaal afgesproken vergoeding. Na het tweede jaar bedraagt dit 5/6 van de totaal afgesproken vergoeding.

Tussentijdse beëindiging door ons
4.6 Wij kunnen de overeenkomst tussentijds beëindigen als wij, gezien onze competenties en ervaring, onvoldoende in staat zijn om jou te begeleiden of als jij je niet coachbaar opstelt en daar ook niet op aanspreekbaar bent.

Vergoeding bij tussentijdse opzegging
4.7 Bij een tussentijdse opzegging hebben wij recht op een redelijke vergoeding voor de tot dat moment geleverde diensten en door ons gemaakte of redelijkerwijs nog te maken kosten. Eventuele kortingen komen te vervallen.
4.8 Voor ondernemers geldt aanvullend dat een schadevergoeding verschuldigd is gelijk aan de vergoeding waarop wij zonder tussentijdse opzegging aanspraak hadden kunnen maken, met aftrek van het bedrag dat jij al aan ons hebt betaald op grond van de overeenkomst.

Abonnement
4.9 Een abonnement tussen partijen wordt aangegaan voor bepaalde tijd. Na het verstrijken van de initiële looptijd wordt het abonnement steeds automatisch verlengd met dezelfde periode. Ondernemers kunnen het abonnement jaarlijks opzeggen door uiterlijk twee maanden voor de verlenging schriftelijk aan te geven niet meer te willen verlengen. Consumenten kunnen het abonnement na het eerste jaar op elk moment tussentijds opzeggen tegen het einde van de maand met inachtneming van een opzegtermijn van één maand. Heb je al voor een jaar vooruitbetaald, dan betalen we je naar rato teruggerekend met de vergoeding die wij rekenen bij de keuze voor een maandelijkse betaling.

Ontbinding
4.10 Voor ondernemers is het recht op ontbinding uitgesloten. Voor consumenten geldt de wettelijke regeling. Wij hebben het recht de overeenkomst te ontbinden als jij jouw verplichtingen niet volledig of niet tijdig nakomt of als wij redelijkerwijs kunnen vermoeden dat jij jouw verplichtingen niet behoorlijk zal gaan nakomen.


Artikel 5 Uitvoering

5.1 Wij kunnen de inhoud en de planning van onze trainingen wijzigen in verband met een kwalitatieve verbetering.

5.2 Wij kunnen (een deel van) de werkzaamheden door anderen laten uitvoeren. De algemene voorwaarden gelden ook voor de door ons ingeschakelde derden.


Artikel 6 Herroepingsrecht (alleen voor consumenten)

6.1 Als je als consument online een overeenkomst met ons hebt gesloten, heb je 14 dagen bedenktijd. Binnen deze periode kun je de overeenkomst zonder opgaaf van redenen ontbinden door te mailen naar support@dehealeracademy.nl.

6.2 De bedenktijd begint op de dag na het sluiten van de overeenkomst.

6.3 Als je al gebruik hebt kunnen maken van onze dienstverlening, ben je ons voor het gebruik gedurende de bedenktijd een vergoeding verschuldigd van 5% van de afgesproken vergoeding.

6.4 Als je al hebt betaald, zal de betaling (verminderd met de vergoeding uit het vorige lid) zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen, worden teruggestort via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt. Deze termijn begint op de dag nadat je ons hebt laten weten dat je wilt herroepen.

6.5 De verantwoordelijkheid en de bewijslast voor een juiste en tijdige herroeping van de overeenkomst liggen bij jou.


Artikel 7 Verwachtingen

7.1 Wij zullen ons inspannen onze diensten zorgvuldig en naar beste inzicht en vermogen uit te voeren. Onze intentie is jou te ondersteunen bij jouw lichamelijke, geestelijke en spirituele groei, persoonlijk of zakelijk. Wij geven echter geen garanties op het behalen van een bepaald resultaat.

7.2 Je bent gemotiveerd en verantwoordelijk voor je eigen besluiten.

7.3 Partijen communiceren open en transparant met elkaar. Als je ontevreden bent, dan bespreek je dat met ons. Je kunt ons daarvoor mailen op support@dehealeracademy.nl.

7.4 Je geeft ons alle informatie die van belang kan zijn voor de uitvoering van de overeenkomst, zowel op ons verzoek als uit eigen initiatief. Eventuele wijzigingen geef je tijdig aan ons door.

7.5 Samen met ons zorg je voor een veilige omgeving voor alle aanwezigen waarin wij onze diensten kunnen verlenen.

7.6 Het maken van beeld- of geluidsopnames tijdens (online) bijeenkomsten is niet toegestaan, tenzij wij hier vooraf toestemming voor hebben gegeven. Individuele sessies mag je voor eigen gebruik opnemen als je ons daarover vooraf informeert.

7.7 Je houdt rekening met andere deelnemers en respecteert hun privacy. Wij behouden ons het recht voor deelnemers te verwijderen die door hun gedrag het verloop van de (online) bijeenkomst verstoren.

7.8 Je respecteert ons auteursrecht. Het aan jou beschikbaar gestelde materiaal, waaronder audio, video en documenten, mag alleen door jou worden gebruikt. Je mag dit materiaal zonder onze schriftelijke toestemming niet verveelvoudigen, openbaar maken of delen met derden. Je mag wel een kopie maken voor eigen gebruik.

7.9 Je geeft de ontvangen toegangsgegevens voor de online academie niet aan anderen en laat anderen ook niet op een andere wijze de online academie gebruiken.

7.10 Het overtreden van de leden 5 t/m 9 door jou kan resulteren in onmiddellijke uitsluiting van toegang tot en gebruik van onze diensten. Uitsluiting laat de verplichting tot betaling van de vergoeding voor de desbetreffende dienst onverlet.

Artikel 8 Online omgeving

8.1 Omdat sommige van onze diensten online worden geleverd, kunnen wij niet garanderen dat onze diensten op ieder moment toegankelijk zijn.

8.2 Zonder voorafgaande kennisgeving kunnen wij de online omgeving (tijdelijk) buiten gebruik stellen en/of het gebruik ervan beperken voor zover dit nodig is voor onderhoud of verbetering van het systeem of de online omgeving.

8.3 Het tijdelijk niet beschikbaar zijn van de online dienst geeft geen recht op (gedeeltelijke) terugbetaling of vermindering van betalingsverplichtingen.


Artikel 9 Tarief

9.1 De meest actuele tarieven staan op onze website. Onze tarieven zijn inclusief btw. Met uitzondering van het tarief voor De Healer Academy. Dat tarief is exclusief btw.

9.2 Wij indexeren onze tarieven jaarlijks. Wij volgen de consumentenprijsindex van het CBS. Voor onze diensten die zijn bedoeld voor ondernemers volgen wij de dienstprijzenindex.


Artikel 10 Facturering en betaling

10.1 Je ontvangt een digitale factuur op het opgegeven e-mailadres. De betaaltermijn is 14 dagen.

10.2 Als wij je betaling niet tijdig hebben ontvangen, dan sturen wij een herinnering. Blijft de betaling daarna ook nog uit, dan ben je zonder verdere ingebrekestelling in verzuim. Alle vorderingen die wij op jou hebben, zijn dan direct opeisbaar en eventuele betalingsregelingen komen te vervallen.

10.3 Wij hebben het recht om de overeenkomst op te schorten en/of te ontbinden. Wij zijn niet verplicht tot terugbetaling van ontvangen bedragen, en blijven recht hebben op de nog niet betaalde bedragen die verschuldigd zijn op grond van de overeenkomst en die door het verzuim onmiddellijk opeisbaar worden.

10.4 In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van jou, zijn onze vorderingen op jou direct opeisbaar.

10.5 Abonnement: Als je niet voldoet aan je betalingsverplichtingen voor een afgesloten abonnement, dan mogen wij onze dienstverlening opschorten. De betalingsverplichting blijft echter onverkort bestaan, ook over de periode waarover wij de dienstverlening hebben opgeschort en je dus geen aanspraak hebt kunnen maken op onze dienstverlening.

10.6 Incasso: Als je kiest voor een betaling door middel van een incasso, dan zorg je ervoor dat er op de dag van incasso voldoende saldo op je rekening staat. Het storneren van een incasso is niet toegestaan. Als volgens jou de incasso niet correct is, dan neem je eerst contact met ons op. In geval van een onterechte incasso zullen wij het bedrag aan je terugstorten. Een niet-gelukte incasso of een stornering brengt hoge kosten met zich mee voor ons.


Artikel 11 Verhindering

11.1 Groepsbijeenkomsten worden door ons ingepland. Wij zullen je over de planning informeren. Gemiste groepsbijeenkomsten kunnen niet worden ingehaald.

11.2 Als wij verhinderd zijn, worden groepsbijeenkomsten verplaatst naar een andere datum.

11.3 Healer Academy: Als je niet aanwezig kunt zijn op een live dag van De Healer Academy, dan kan je deze dag online volgen. Je ontvangt van ons daarvoor een link. Als wij verhinderd zijn op een live dag van De Healer Academy op locatie te geven, dan mogen wij besluiten deze dag online aan te bieden. Je ontvangt van ons daarvoor een link. Als ook dat niet mogelijk is, zullen wij een nieuwe datum plannen. Mocht je dan niet beschikbaar zijn, dan zullen partijen samen een passende oplossing zoeken.

11.4 1-op-1 healing: Een healing kan eenmaal worden verplaatst als je ons uiterlijk 36 uur van tevoren informeert via de mail of WhatsApp. Een gemiste healing kan niet worden ingehaald. Als wij verhinderd zijn voor een healing, wordt een nieuwe afspraak gemaakt.

11.5 Een verhindering of verplaatsing leidt nooit tot enig recht op schadevergoeding of vermindering van je betalingsverplichting.


Artikel 12 Geheimhouding

12.1 Wij zullen vertrouwelijke informatie, die wij in het kader van de overeenkomst van jou of uit andere bron hebben verkregen, geheimhouden, tenzij de wet of de bevoegde rechter ons tot iets anders verplicht.

12.2 Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door jou is aangegeven of als de vertrouwelijkheid voortvloeit uit de aard van de informatie.

12.3 Wij mogen de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doelen gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie aan derden wordt verstrekt.


Artikel 13 Auteursrecht

13.1 Op de werken behorende bij onze diensten, waaronder werkboeken, audio’s en video's, berust het auteursrecht bij ons. Deze werken zijn uitsluitend bedoeld om door jou te worden gebruikt. Van werkboeken en audio’s mag je een kopie maken voor eigen gebruik.

13.2 Zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming mag je deze werken niet wijzigen, verveelvoudigen, openbaar maken of met anderen delen.

13.3 Het is niet toegestaan om (delen van) deze werken commercieel te verkopen, op te nemen in een online programma of op een andere manier een vergoeding te vragen voor deze werken.

13.4 Voor iedere overtreding van dit artikel ben je ons een direct opeisbare boete verschuldigd. Voor consumenten is een boete van €500 per overtreding en €50 voor iedere dag of dagdeel dat de overtreding voortduurt. Voor ondernemers is een boete van €5.000 per overtreding en €500 voor iedere dag of dagdeel dat de overtreding voortduurt. Onverminderd ons recht om in plaats van de boete (volledige) schadevergoeding te vorderen alsmede onverminderd al onze overige rechten.


Artikel 14 Overmacht

14.1 Overmacht ontslaat ons van de plicht tot nakoming van de overeenkomst, zonder dat er voor jou een recht ontstaat op vergoeding van kosten, schade en rente. Met overmacht wordt bedoeld een situatie waarin het voor ons redelijkerwijs onmogelijk is of wij gehinderd worden om de diensten te verlenen zoals afgesproken, ons daarvan geen verwijt te maken valt en die ook niet anderszins voor onze rekening komt.

14.2 Voorbeelden van overmacht zijn langdurige arbeidsongeschiktheid of overlijden van Jeanette, langdurige ziekte of overlijden in de naaste omgeving van Jeanette, epidemie/pandemie, oorlog of daarop lijkende situaties, stroom- internet- of computerstoringen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden of gewijzigde overheidsmaatregelen.

14.3 Als sprake is van overmacht, dan zullen wij je zo snel mogelijk informeren. Indien mogelijk zullen partijen samen een passende oplossing zoeken.

14.4 In geval van langdurige (langer dan twee maanden) of blijvende overmacht kunnen partijen de overeenkomst schriftelijk beëindigen. Wij hebben dan recht op een redelijke vergoeding voor het al uitgevoerde deel van de opdracht.


Artikel 15 Aansprakelijkheid

15.1 De vergoeding, waaronder schadevergoeding, welke wij verplicht zouden zijn te betalen aan jou gebaseerd op welke rechtsgrond dan ook, is per voorval of combinatie van gelijksoortige en verbonden voorvallen beperkt tot een bedrag dat wij van jou hebben ontvangen op grond van onze diensten in de twaalf maanden voorafgaand aan het voorval.

15.2 Wij zijn niet aansprakelijk voor schade als gevolg van fouten in door jou verstrekte informatie, als gevolg van onjuiste, onvolledige of onduidelijke informatie en voor beschadigingen, diefstal of verlies van jouw eigendommen en andere schade ontstaan tijdens live bijeenkomsten.

15.3 De opgenomen beperkingen van aansprakelijkheid gelden niet als de schade te wijten is aan opzet of bewuste roekeloosheid.

15.4 Wij mogen aansprakelijkheidsbeperkingen van door ons ingeschakelde partijen tegenover jou inroepen. Ook mogen wij schade zoveel mogelijk beperken of ongedaan maken, waartoe jij alle medewerking zal verlenen.


Artikel 16 Klachten

16.1 Als je klachten hebt over de dienstverlening of de factuur, neem dan zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de voltooiing van de werkzaamheden of verzenddatum van de factuur, schriftelijk contact met ons op.

16.2 Je geeft een zo duidelijk mogelijke omschrijving van de klacht, zodat wij in staat zijn inhoudelijk te reageren en, als de klacht gegrond is, te zorgen voor een passende oplossing. Een klacht die niet duidelijk is omschreven nemen wij niet in behandeling.

16.3 Als partijen er samen niet uitkomen, dan kan je een klacht indienen bij de geschillencommissie Geschillen Alternatieve therapeuten (GAT).

16.4 Een klacht schort je betalingsverplichting niet op.


Artikel 17 Vrijwaring

17.1 Wanneer je de kennis en vaardigheden die je van ons hebt geleerd, toepast bij anderen, dan vrijwaar je ons tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door ons geleverde diensten.


Artikel 18 Afsluitende bepalingen

18.1 Bij beëindiging van de overeenkomst blijven bepalingen die naar hun aard bestemd zijn om voort te duren hun gelding behouden, zoals, maar niet beperkt tot, bepalingen betreffende auteursrecht, geheimhouding en aansprakelijkheid.

18.2 Iedere vordering van jou, behalve een vordering die al door ons is erkend, vervalt door het enkele verloop van 12 maanden na het ontstaan van de vordering, tenzij binnen deze termijn bij aangetekend schrijven gemotiveerd bezwaar is gemaakt of een rechtsvordering is ingesteld.

18.3 Nederlands recht is van toepassing.

18.4 Partijen zullen pas een beroep op de rechter doen, nadat zij zich naar behoren hebben ingespannen een geschil in onderling overleg op te lossen.

18.5 De rechter in Amsterdam is bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij bepalingen van dwingend recht anders voorschrijven. Voor consumenten wonend in Nederland geldt dat de rechter van hun woonplaats bevoegd is.